QUALIFICATION IN ENTREPRENEURSHIP IN EXTREMELY POOR REGIONS: AN EXPERIENCE ON BRAZIL´S NORTHEAST
Abstract
The purpose of this paper is to describe the experience of a team of professors implementing a project on entrepreneurship qualification in order to create the basis for local development in a region of extreme poverty. This study is an interpretive, descriptive study case. Data were collected by providing field notes, as well as participant observation and documents, which were analysed in a comprehensively-interpretive way. We developed formal generalizations in the form of propositions. The most significant results indicate the need for greater awareness in communities located in areas of extreme poverty towards the opportunity to improve the quality of life and employment, and generation of income through education and entrepreneurship leading to practical results within medium and long-terms; Regarding the culture of the State of Piaui, low levels of innovation and entrepreneurship were noted; local culture is heavily dependent on assistance programs offered by the federal government.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).