ENTREPRENEURIAL WOMEN, EDUCATION DEGREE, AND SOCIAL ACCEPTANCE OF ENTREPRENEURS: A CROSS-NATIONAL QUANTITATIVE STUDY
Abstract
This research aimed to verify the influence of three different variables on encouraging women to start a new business or to work on their own: a) citizens’ qualification in primary, secondary, and undergraduate education, b) entrepreneurship, creation, and continuity of firms; and c) social acceptance of women as entrepreneurs. We performed multiple linear regression on a sample of 1,672 respondents from 49 different countries. Results revealed that formal education helps to elucidate the encouragement of women to be entrepreneurs but is the social acceptance of entrepreneurs that play a more active role in the explanation of encouragement of women to start a new business. This research sheds lights on formal education of entrepreneurship studies and the propensity to become an entrepreneur by women.Downloads
Published
2020-12-31
Issue
Section
Artigos
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).